Köpvillkor

Allmänna villkor
Vi följer konsumentköplagen samt distansavtalslagen. Du behöver antingen vara minst 18 år, eller ha målsmans godkännande för att genomföra en beställning.

Beställning
När en beställning är genomförd så återkommer vi snabbt med en orderbekräftelse.

Priser
Alla priser anges inklusive moms, endast frakt tillkommer i kassan.

Betalning
Vi erbjuder betalning via klarna checkout. Vi erbjuder också betalning mot faktura. Vid större beställningar debiterar vi en förbetalning av totalsumman på 50% för att täcka våra materialkostnader.

Faktura
Vid betalning mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Fakturans betalningsvillkor är 30 dagar. Vid försenad betalning läggs dröjsmålsränta på med 8 % per år. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. Fakturan är avgiftsfri.

Direktbetalning Klarna checkout.
Med direktbetalning bank dras pengarna direkt från ditt konto, enkelt och smidigt. Betalningen sker via din internetbank.

Leveranstid
Vi levererar normalt beställningar inom en vecka. Vid större specialbeställningar kan detta ta längre tid.

Leveransförsening
Om leveransförsening av någon anledning uppstår har du möjlighet att häva köpet utan kostnad.

Leveransvillkor & leveranssätt
DHL samt sköter i första hand frakten för oss, andra leverantörer som vi ibland använder oss av är UPS, postnord. Vid beställningar i närområdet (göteborg, stenungsund), levererar vi ofta personligen.

Garanti
Garanti lämnas i enlighet med tillverkarens eller grossistens villkor. Vi lämnar 15 års garanti på alla plåtar som tillverkas i Magnelis, samt 15 års garanti på alla plåtar som tillverkas i Corten.

Ångerrätt, återbetalning och retur.
Som kund hos oss har du alltid 14 dagars ångerrätt på alla beställningar utom på specialbeställda plåtar.

Du betalar returfrakten. Detta kan kosta ca 300 kr. Som köpare bär du risken för det som är på väg tillbaka till oss. Ta ett kvitto för att kunna spåra returen. Återbetalning sker senast 14 dagar efter att produkten mottagits.

Våran returadress är Tjurbacken 150, 44494. Ucklum.

Reklamationer
Efter upptäckt fel på någon av våra varor, så vill vi att ni kontaktar oss så snart som möjligt. Vid en sådan situation får ni välja om ni vill ha nya varor, eller om ni vill bli återbetalade. Vi står självklart för alla extra kostnader.

Tvist
Som en sista utväg så kan du vända dig till domstol och låta tingsrätten avgöra våran tvist. Konsumenten kan få sitt ärende prövat av Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Länk: Konsument | Allmänna reklamationsnämnden (arn.se).

Brev skickas till ARN, Box 174. 101 23 Stockholm.

Besöksadress: Kungsholmstorg 5, Stockholm. 

Telefon växeln: 08 508 860 00

Outlösta paket
Outlösta paket debiteras en avgift på 500:- för att täcka våra kostnader för detta.

Personuppgiftspolicy
Vi på snigelskydd sparar aldrig information från våra kunder under några längre perioder, eller i något speciellt syfte. Vi kommer heller aldrig att lämna eller sälja någon information vidare.